حرکات اصلاحی برای دیسک گردن

حرکات اصلاحی گردن

رایج ترین اختلال پاسچرال گردنی، جلوآمدگی سر یا اصطلاحا forward head posture می باشد که بویژه در مشاغلی که مستلزم نشستن طولانی روی صندلی یا روبروی مانیتور است، رخ می دهد. در این مواقع، کوتاهی عضلات پس سر و قدام گردن و طویل شدن عضلات خلف گردن و جلوی گلو رخ می دهد که در دراز مدت می تواند منجر به بیرون زدن دیسک مهره ای و ایجاد نقاط ماشه ای دردناک در عضلات و نهایتا آرتروز زودرس گردد.

حرکات اصلاحی گردن

لذا پیشگیری یا درمان به موقع با فیزیوتراپی، بویژه در مشاغل مستعد این عوارض ضروری بنظر می رسد و از تزریق و جراحی و اقدامات تهاجمی ناخواسته جلوگیری می نماید. فیزیوتراپی گردن شامل توصیه هایی درمورد رعایت وضعیت صحیح خواب، استراحت و فعالیت های روزمره، استفاده از مدالیته های مختلف کاهنده درد، اسپاسم و التهاب و بهبود گردش خون و ترمیم بافتی، تکنیک های دستی و انجام حرکات اصلاحی مناسب می باشد. در ادامه چند مورد از این تمرینات آورده شده است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

فیزیوتراپی

علم فیزیوتراپی همانطور که از نامش پیداست (فیزیو+تراپی) به طور کلی نوعی درمان فیزیکی است ، که با یکی از مهمترین شاخصه های بدن ، یعنی حرکت سروکار دارد. فیزیوتراپی شامل درمانهای متفاوتی است که میتوانیم به درمان با استفاده از دستگاههای مختلف، ورزش درمانی یا تمرین درمانی ، درمانهای دستی ، سوزن خشک و نواربندی عضلانی ، اشاره کنیم.

نشانی ما:

تهران، میدان آرژانتین، کوچه نوزدهم، پلاک 20، طبقه اول، واحد یک، فیزیوتراپی دکتر سمیه محمدی

شنبه تا چهارشنبه 16:00 الی 20:00

تلفن: 892 35 34 0935 , 02188727756

ایمیل: info@drmohammadipt.ir

نشانی کلینیک روی نقشه

::کلیه مطالب این سایت نزد صاحب آن محفوظ می باشد::